Så vet du om du passar för ett jobb inom kundservice på Klarna

Söka jobb2017.11.23

Serviceminded

Serviceminded är ett ord som många använder utan att riktigt tänka på vad det faktiskt betyder. För att jobba med kundservice på Klarna behöver du veta ordets riktiga innebörd och också prestera utifrån det! Att vara serviceminded betyder flera saker: du är lyhörd och förstår kundernas problem. Du är ödmjuk och känner ingen prestige i att lösa problem eller att ta problem vidare om de är svårlösta. Du är också tillmötesgående, artig, saklig och uppmärksam. Dessa egenskaper har inte alla, har du?
 

Gilla fart och fläkt

Gillar du när det händer mycket? Här kommer du aldrig behöva sitta uttråkad! Det finns allltid något att göra och ibland kan det vara högt tryck men gillar du att peppa andra och att bevisa för dig själv vad du faktiskt klarar, då är Klarna ett jobb för dig!
 

Lösningsorienterad

Om någon ställer dig en fråga som du är helt oförberedd på, blir du då stum och nervös eller faktiskt peppad på att ta reda på vad svaret är? Om det senare stämmer in på dig kan vi bara säga grattis! Det är precis den typen av nyfikenhet som kommer ge dig en betydligt trevligare arbetsdag och det gör att du utvecklas snabbare. Nästa gång någon frågar så kan du redan svaret och efter en stund kanske du är så påläst så att du kan börja utbilda nya kollegor. Vips har din nyfikenhet gett dig ett kliv i karriären.
&nbsp

Skinn på näsan


Om du ringt till en kundservice själv någon gång så vet du antagligen om att man ringer när man behöver hjälp eller när ett problem har uppstått. Alla människor hanterar problem olika – vissa blir sura som bin eller förvandlas till gaphalsar, trots att det inte är ditt fel att problemet uppstått. Klarar du av att hantera en sådan person? Kanske kan du till och med vara så skillad att du lugnar personen och samtalet slutar i ett artigt hejdå? Då har du verkligen magin som krävs!
 

För dig som trivs med telefon

Är du en av dem som trivs med att prata i telefon? Här behöver du vara en sådan som alltid kan hålla en konversation levande och samtidigt lyckas lösa problem! Detsamma gäller chatt och mejl! En tuff utmaning, men riktigt kul!
 

Social


Trivs du med människor? Du behöver inte vara den som alltid syns och hörs mest. Men om du genuint gillar att snacka med kollegor på rasterna och tala med inringande kunder så blir jobbet så mycket lättare!
 

Jobba mot Mål

Är du lite tävlingsinriktad och har den där lilla extra glöden när det gäller att faktiskt uppnå ett mål? Vare sig det gäller jobbet, lagsport eller dit eget mål att hinna ta den tidiga bussen till jobbet så du hinner i god tid. Detta är en stor fördel om du vill jobba på Klarna!
 

Följ oss

Följ oss på Linkedin >>

Håll dig uppdaterad på vår Facebook >>

Se allt kul vi gör på Instagram >>

Relaterade artiklar

Fullständiga villkor för användarregistrering

Samtycke för ansökan hos Sprio AB
Härmed godkänner jag att mina personuppgifter registreras och behandlas av Sprio AB. Lämnade uppgifter kommer att vara tillgängliga för ansvarig rekryterare eller avdelningschef på Sprio AB i enlighet med EU:s Dataskyddsförordningen (2018), GDPR.

Behandling av personuppgifter
Uppgifterna som du lämnar i din ansökan registreras för Sprio AB’s räkning i Sprios innehållshanteringssystem WordPress. Du ger härmed ditt fullständiga samtycke för att då ha möjlighet att bli kontaktad av ansvarig rekryterare eller avdelningschef på Sprio AB.

Vi behandlar följande personuppgifter:

Förnamn, efternamn och företag
Kontaktuppgifter: E-postadress och telefonnummer

Sprio är personuppgiftsansvarig
Sprio är personuppgiftsansvarig för behandlingen av dina personuppgifter.

Vem kan ta del av uppgifterna?
Lämnade uppgifter kommer att vara tillgängliga för ansvarig rekryterare eller avdelningschef på Sprio AB.

Om du har skyddad identitet ska du kontakta hej@sprio.se.. Du bör även vara aktsam om vilken information du delar med dig av. Delge därför endast information som är relevant för det aktuella tillfället.

Hur länge sparas personuppgifterna?
Samtliga personuppgifter kommer att raderas från Sprios databas i innehållshanteringssystemet inom 2 år efter att du senast lämnat dina uppgifter.

Du har rätt att få veta vilka uppgifter Sprio har om dig
Du har rätt att få information om vilka uppgifter Sprio har om dig i form av ett registerutdrag. Du kan även begära att vi rättar felaktiga uppgifter eller raderar information om dig. Du har också rätt att dra tillbaka ditt samtycke för att vi behandlar dina personuppgifter. Vi kommer då att ta bort din ansökan samt radera de personuppgifter som är associerade med ansökningen från vårt rekryteringssystem.

Har du frågor gällande detta hör av dig till: hej@sprio.se eller ring 08-128 200 00.

Kontakt vid begäran om registerutdrag/ändra/radera uppgifter samt övriga frågor gällande personuppgiftshantering
Namn: lovisa.anelof@sprio.se
Organisationsnummer: 559070-1800
Postadress: 111 34 Stockholm
Besöksadress: Sveavägen 32
Telefon: 08-128 200 00

Ansök nu