”Jag tycker att Sprio sticker ut ur mängden och är unika”


Prio på Sprio2018.05.29

 

Fredrik, vill du berätta lite mer om TechBuddy?

– TechBuddy grundades i Stockholm 2016, med målet att göra elektronikbranschen mer hållbar. De senaste decenniernas explosionsartade tekniska utveckling har gjort elektronikbranschen extremt konkurrensutsatt och pressat priserna till förmån för konsumenterna men få känner till elektronikkonsumtionens baksidor med inhumana arbetsförhållanden och enorma miljöpåverkan.

Det vill vi förändra. Genom ökad medvetenhet vill vi ge konsumenterna makten att ställa krav på producenterna att erbjuda innovativa och hållbara produkter tillverkade under schyssta arbetsförhållanden. Idag erbjuder TechBuddy personlig teknikhjälp där den verkligen behövs – hemma hos kunden – oberoende av produkt eller leverantör. Allt för att göra teknik rolig, hållbar och tillgänglig för alla.
 

Vad är viktigt i en rekryteringsprocess?

– TechBuddy vill ha en så snabb och smidig process som möjligt, då allt skiftar snabbt i branschen och vi växer kraftigt. Vi vill helst kunna anställa en person inom en veckas tid, det är därför viktigt med snabbt resultat.
 

Caroline, vad gjorde du innan du började på TechBuddy?

– Jag arbetade som office manager, det betyder att jag hjälpte företaget med det mesta. Jag var lite allt i allo, skötte administrativa uppgifter, fixade kontoret, bokade resor och möten, tog hand om fakturor, ja det mesta helt enkelt.
 


Varför valde TechBuddy att rekrytera via Sprio i detta fall?

– Vi tar oftast hand om anställningsprocesserna själva och får väldigt många ansökningar direkt till företaget. Därmed använder vi oss sällan av rekryteringsbolag men känner i vissa fall att det bästa är att använda sig utav strategiska partners som gör det de är bäst på för att finna den bästa kandidaten för just den efterfrågade tjänsten.

Jag tycker att Sprio sticker ut ur mängden och är unika. De konkurrerar på rekryteringsmarknaden och har en marknadsföring som tilltalar mig. Jag följer Sprio på Linkedin, tycker det är ett häftigt företag och tog därför kontakt med dem för den här rekryteringen, säger Fredrik.
 

Hur hittade du Sprio, Caroline?

– Via en annons på Linkedin, den intresserade mig och jag valde att söka jobbet. Jag blev uppringd av en rekryterare på Sprio och kort därefter fick jag komma på intervju. Sedan kontaktade hon mig med återkoppling om tjänsten på TechBuddy.
 

Vad sökte TechBuddy för denna position?

– Just denna position som Customer Success Operator, ska helt ansvara för alla processer med kundkontakt. Det betyder att ta hand om alla inkommande och utgående samtal, mail och bokningar av hembesök.

För att passa som detta sökte vi en person som har erfarenhet av lite allt möjligt, som är strukturerad och som vågar tänka själv, säger Fredrik.
 

Hur upplevde ni rekryteringen med Sprio?

– Jättebra, allt var så okomplicerat tycker Caroline. Rekryteraren som jag hade kontakt med var strålande! Allt gick så enkelt och smärtfritt. Det gick också väldigt fort och det är ju alltid positivt.

Fredrik berättar att han håller med. Det bästa med den här rekryteringsprocessen var den snabba återkopplingen från Sprio. Så fort jag hade en fråga, så kom svaret snabbt tilllbaka från Sprio, något jag uppskattar!
 

Vad är roligast med ditt jobb på TechBuddy?

– Jag har jobbat i ungefär sju veckor nu så det händer ju väldigt mycket nytt hela tiden, säger Caroline. Men det bästa är nog att det är så många bollar i luften och många nya utmaningar. Den största utmaningen är att vi växer så fort som vi gör, vilket betyder att det händer väldigt mycket saker. Det är en utmaning att hålla koll på allt, men det är kul.
 
 

Följ oss

instagram_logo_2016-svg3-2-facebook-png-piclinkedin-icon-logo-fbade03110-seeklogo-com

Följ oss på Linkedin >

Håll dig uppdaterad på vår Facebook >

Se allt kul vi gör på Instagram >

Relaterade artiklar

Fullständiga villkor för användarregistrering

Samtycke för ansökan hos Sprio AB
Härmed godkänner jag att mina personuppgifter registreras och behandlas av Sprio AB. Lämnade uppgifter kommer att vara tillgängliga för ansvarig rekryterare eller avdelningschef på Sprio AB i enlighet med EU:s Dataskyddsförordningen (2018), GDPR.

Behandling av personuppgifter
Uppgifterna som du lämnar i din ansökan registreras för Sprio AB’s räkning i Sprios innehållshanteringssystem WordPress. Du ger härmed ditt fullständiga samtycke för att då ha möjlighet att bli kontaktad av ansvarig rekryterare eller avdelningschef på Sprio AB.

Vi behandlar följande personuppgifter:

Förnamn, efternamn och företag
Kontaktuppgifter: E-postadress och telefonnummer

Sprio är personuppgiftsansvarig
Sprio är personuppgiftsansvarig för behandlingen av dina personuppgifter.

Vem kan ta del av uppgifterna?
Lämnade uppgifter kommer att vara tillgängliga för ansvarig rekryterare eller avdelningschef på Sprio AB.

Om du har skyddad identitet ska du kontakta hej@sprio.se.. Du bör även vara aktsam om vilken information du delar med dig av. Delge därför endast information som är relevant för det aktuella tillfället.

Hur länge sparas personuppgifterna?
Samtliga personuppgifter kommer att raderas från Sprios databas i innehållshanteringssystemet inom 2 år efter att du senast lämnat dina uppgifter.

Du har rätt att få veta vilka uppgifter Sprio har om dig
Du har rätt att få information om vilka uppgifter Sprio har om dig i form av ett registerutdrag. Du kan även begära att vi rättar felaktiga uppgifter eller raderar information om dig. Du har också rätt att dra tillbaka ditt samtycke för att vi behandlar dina personuppgifter. Vi kommer då att ta bort din ansökan samt radera de personuppgifter som är associerade med ansökningen från vårt rekryteringssystem.

Har du frågor gällande detta hör av dig till: hej@sprio.se eller ring 08-128 200 00.

Kontakt vid begäran om registerutdrag/ändra/radera uppgifter samt övriga frågor gällande personuppgiftshantering
Namn: lovisa.anelof@sprio.se
Organisationsnummer: 559070-1800
Postadress: 111 34 Stockholm
Besöksadress: Sveavägen 32
Telefon: 08-128 200 00

Ansök nu