3 saker du ska göra för att vara grym i ett jobb inom kundservice

På jobbet2018.04.03

Försök att inte bli rutinmässig

Att hamna i gamla hjulspår och svara med exakt samma inövade mening på liknande frågor får dig i längden att låta monoton och inövad. Prova istället att variera dig och ditt språk, samma sak går att säga på många olika sätt. Du kommer själv att märka att du blir mer uppmärksam på vad kunden faktiskt svarar om du själv varierar dig i dina frågeställningar.
 

Le

Det kanske låter löjligt att sitta och le mot en datorskärm, men faktum är att det hörs på din röst om du ler eller inte. Det blir lättare att vara vänlig mot kunder om du ler och förhoppningsvis smittar leendet av sig både på din kund men också på din kollegor. Sprid lite glädje helt enkelt.
 

Lyssna

Det låter kanske som en självklarhet när du arbetar med telefonen som främsta verktyg. Men det öär skillnad på att lyssna och att verkligen lyssna. Om du anstränger dig och försöker tyda vad som skulle göra kunden nöjd utöver sina förväntningar så kan du göra ett riktigt bra jobb och få massor av beröm och trevligt bemötande tillbaka. Du skapar på så vis ditt eget arbetsklimat!
 

Följ oss

 
instagram_logo_2016-svg3-2-facebook-png-piclinkedin-icon-logo-fbade03110-seeklogo-com

Följ oss på Linkedin >

Håll dig uppdaterad på vår Facebook >

Se allt kul vi gör på Instagram > 

Relaterade artiklar

Fullständiga villkor för användarregistrering

Samtycke för ansökan hos Sprio AB
Härmed godkänner jag att mina personuppgifter registreras och behandlas av Sprio AB. Lämnade uppgifter kommer att vara tillgängliga för ansvarig rekryterare eller avdelningschef på Sprio AB i enlighet med EU:s Dataskyddsförordningen (2018), GDPR.

Behandling av personuppgifter
Uppgifterna som du lämnar i din ansökan registreras för Sprio AB’s räkning i Sprios innehållshanteringssystem WordPress. Du ger härmed ditt fullständiga samtycke för att då ha möjlighet att bli kontaktad av ansvarig rekryterare eller avdelningschef på Sprio AB.

Vi behandlar följande personuppgifter:

Förnamn, efternamn och företag
Kontaktuppgifter: E-postadress och telefonnummer

Sprio är personuppgiftsansvarig
Sprio är personuppgiftsansvarig för behandlingen av dina personuppgifter.

Vem kan ta del av uppgifterna?
Lämnade uppgifter kommer att vara tillgängliga för ansvarig rekryterare eller avdelningschef på Sprio AB.

Om du har skyddad identitet ska du kontakta hej@sprio.se.. Du bör även vara aktsam om vilken information du delar med dig av. Delge därför endast information som är relevant för det aktuella tillfället.

Hur länge sparas personuppgifterna?
Samtliga personuppgifter kommer att raderas från Sprios databas i innehållshanteringssystemet inom 2 år efter att du senast lämnat dina uppgifter.

Du har rätt att få veta vilka uppgifter Sprio har om dig
Du har rätt att få information om vilka uppgifter Sprio har om dig i form av ett registerutdrag. Du kan även begära att vi rättar felaktiga uppgifter eller raderar information om dig. Du har också rätt att dra tillbaka ditt samtycke för att vi behandlar dina personuppgifter. Vi kommer då att ta bort din ansökan samt radera de personuppgifter som är associerade med ansökningen från vårt rekryteringssystem.

Har du frågor gällande detta hör av dig till: hej@sprio.se eller ring 08-128 200 00.

Kontakt vid begäran om registerutdrag/ändra/radera uppgifter samt övriga frågor gällande personuppgiftshantering
Namn: lovisa.anelof@sprio.se
Organisationsnummer: 559070-1800
Postadress: 111 34 Stockholm
Besöksadress: Sveavägen 32
Telefon: 08-128 200 00

Ansök nu