5 saker som bevisar varför kundservice är ett så otroligt viktigt jobb

Din karriär2017.12.06

Kundservice gör företaget pålitligt


En bra kundservice får kunder att känna sig trygga. Om man som kund har problem eller frågor kring en vara eller tjänst man köpt vill man snabbt och smidigt få respons. När man betalat dyra pengar och vill att något ska funka blir man lätt irriterad om man inser att kundservicen inte svarar, eller att företaget kanske inte ens har en kundservice-avdelning! Därför är det otroligt viktigt för att få kundernas förtroende.

 

En bra kundservice väger tyngre än ett lågt pris


När en kund upptäcker att de får bra respons och hjälp att hitta lösningar de kanske inte ens visste existerade, så blir de mer benägna att återkomma till företaget. Om man vet att ett trevligt bemötande och hjälp finns bara ett samtal eller ett email bort så blir man inte lika stressad eller irriterad om man skulle behöva få svar på en fråga kring en produkt man köpt.

 

Ett yrke för framtiden!


I takt med att vi shoppar och utför ärenden allt mer på nätet, så blir kundtjänst allt viktigare. Förut kanske det var viktigt att kliva in i en fin butik med en trevlig och kunnig butikspersonal – idag är det viktigt med grym lösningsorienterad personal i kundservicen.

 

Ansiktet utåt vs. Rösten mot kund


Förr i tiden pratade man om att vara ”ansiktet utåt” i reklamsyfte. Det begreppet uppdateras nu till att vara rösten mot kunden. Eftersom att kundservice-personalen allt oftare blir den enda mänskliga kontakten för kunden både inför och efter ett köp. Därför är detta ett allt viktigare yrke som stärker varumärket!

 

Word to mouth


Du vet säkert själv att du allra helst tar emot rekommendationer från en nära vän. Någon du vet att du kan lita på och någon som du står nära. En bra kundservice kan ge just den här typen av värdefull gratis-reklam i form av rekommendationer och omdömen! Om du blivit väl bemött någonstans och en vän ber om en rekommendation i just ett sådant ärende – visst skulle du då rekommendera det företag som gav sådär bra och snabb service? Att bemöta kunder på rätt sätt är så mycket mer värdefullt än du kanske från början kunde tro.
 

Följ oss

Följ oss på Linkedin >>

Håll dig uppdaterad på vår Facebook >>

Se allt kul vi gör på Instagram >>

Relaterade artiklar

Fullständiga villkor för användarregistrering

Samtycke för ansökan hos Sprio AB
Härmed godkänner jag att mina personuppgifter registreras och behandlas av Sprio AB. Lämnade uppgifter kommer att vara tillgängliga för ansvarig rekryterare eller avdelningschef på Sprio AB i enlighet med EU:s Dataskyddsförordningen (2018), GDPR.

Behandling av personuppgifter
Uppgifterna som du lämnar i din ansökan registreras för Sprio AB’s räkning i Sprios innehållshanteringssystem WordPress. Du ger härmed ditt fullständiga samtycke för att då ha möjlighet att bli kontaktad av ansvarig rekryterare eller avdelningschef på Sprio AB.

Vi behandlar följande personuppgifter:

Förnamn, efternamn och företag
Kontaktuppgifter: E-postadress och telefonnummer

Sprio är personuppgiftsansvarig
Sprio är personuppgiftsansvarig för behandlingen av dina personuppgifter.

Vem kan ta del av uppgifterna?
Lämnade uppgifter kommer att vara tillgängliga för ansvarig rekryterare eller avdelningschef på Sprio AB.

Om du har skyddad identitet ska du kontakta hej@sprio.se.. Du bör även vara aktsam om vilken information du delar med dig av. Delge därför endast information som är relevant för det aktuella tillfället.

Hur länge sparas personuppgifterna?
Samtliga personuppgifter kommer att raderas från Sprios databas i innehållshanteringssystemet inom 2 år efter att du senast lämnat dina uppgifter.

Du har rätt att få veta vilka uppgifter Sprio har om dig
Du har rätt att få information om vilka uppgifter Sprio har om dig i form av ett registerutdrag. Du kan även begära att vi rättar felaktiga uppgifter eller raderar information om dig. Du har också rätt att dra tillbaka ditt samtycke för att vi behandlar dina personuppgifter. Vi kommer då att ta bort din ansökan samt radera de personuppgifter som är associerade med ansökningen från vårt rekryteringssystem.

Har du frågor gällande detta hör av dig till: hej@sprio.se eller ring 08-128 200 00.

Kontakt vid begäran om registerutdrag/ändra/radera uppgifter samt övriga frågor gällande personuppgiftshantering
Namn: lovisa.anelof@sprio.se
Organisationsnummer: 559070-1800
Postadress: 111 34 Stockholm
Besöksadress: Sveavägen 32
Telefon: 08-128 200 00

Ansök nu